از زمان های بسیار دور هنرمندان استادکاران برجسته با حکاکی و تراش برروی ورق های برنز و مس آثار زیبا و چشم نوازی را خلق کرده و ارائه می نمودند تا زینت بخش بسیاری از مراکز و منازل گردد. امروز پلاک های فلزی ( برنجی، استیلی، آلومینیومی، پلکسی گلاس و مولتی استایل ) یاداور هنر نیاکان و زینت بخش محیط اطراف ما می باشند.

پلاک برنجی

آرم و نوشتــه مورد نظـــر برروی آن بصورت فرو رفتـه حکاکـــی و رنگ آمیـــزی ( به سلیقه مشتری ) می گـردد. پلاک برنجـــی را تا سایز 100*60 می توان استفاده نمود. تابلو هـــای تجاری، راهنمای طبقات، ساختمان ها، هتل ها، بانک ها، لوح های افتتاحیه و لوح تقدیر از موارد کاربرد این نوع پلاک می باشد. در صورت سفـارش برروی آن مواد نگهدارنـده ( پلی استر و یا کیلر ) پاشیده می شود تا از تغییر رنگ و رطوبت محافظت گردد.

پلاک استیل براق – مات

یکی از مطرح ترین نوع فلز ها در پلاک سازی است. جهت ساخت تابلو راهنما، پلاک بغل درب شرکت ها و واحد های تجاری، شماره واحد ها و طبقات کاربرد دارد. آرم و نوشته مورد نظر برروی استیل بصورت فرو رفته حکاکی و نهایتا رنگ آمیزی می گردد. این پلاک ها را تا سایز 100*100 سانتی متر قابل ساخت می باشد.

جنس این پلاک ها درخشان و براق می باشد و ضخامت پلاک استیل با توجه به کاربرد و محل نصب آن که کاربر برای آن در نظر گرفته است ، بین ۲ میلی متر تا ۰.۵ میلیمتر است. در پلاک سازی حکاکی ها بر روی پلاک های آلمینیومی با اسید انجام می شود و با این روش می توان پلاک ها را رنگ کرد و قیمت آن ها بسیار مناسب است. یکی از دلایل محبوبیت این پلاک قیمت مناسب آن است. حکاکی بر روی پلاک استیل به دو روش با اسید و لیزری انجام می شود. از این نوع فلز برای پلاک ها منازل نیز استفاده می شود.

پلاک پلکسی گلاس

از ورق هـای طلـــق ( پلکسی گلـاس )ترجیحــا از نـوع تایوانـــی( بـرای ساخــت این نـوع پلــاک استفــاده می شـود. آرم و نوشتــه مورد نظــر را می تـوان با استیکر ( برچسب ) و یا حکاکی لیزر Co2 برروی آن پیاده نمود.

پلاک آلومینیومی

این پلاک ها رنگ نقره ای روشنی دارند و در بین پلاکهای گوناگون طرف داران مخصوص خود را دارند و همانند همه فلز ها به دو روش قید شده حکاکی می شوند. در صنایع گوناگون پلاک های آلمینیومی برای شناسنامه محصولات یا اشیا کاربرد بسیاری دارند. از این نوع فلز برای پلاک ها منازل نیز استفاده می شود.

فلز های نامبرده شده پر کاربرد ترین فلز ها برای پلاک سازی می باشند و همه به دو صورت حکاکی می شوند :

۱-حکاکی با اسید

۲-حکاکی با لیزر

که حکاکی با لیزر گران قیمت تر از حکاکی با اسید می باشد .

پلاک مولتی استایل

مولتی استایل کــه در حدود 4 تا 5 سال است که رایج گردیــده، یک نوع پلاستیک با مغــزی مشکی و سفید می باشد که با یک لایه نازک بنام لمینت روکش شده است و در رنگ های متنوعی موجود می باشد. متداول ترین آنها رنگ طلایی و نقره ای می باشد. آرم و نوشته مورد نظر با ستگاه لیزر بروی آین ورق حکاکی و برش می خورد.

تمامی پلاک های نامبرده شده به صورت ضد آب ساخته می شوند و در برابر آب هوا مقاوم است و رنگ آن ها به هیچ وجه عوض نمی شود و نمی پوسد. پلاک ها کاربرد های بسیار دارند مانند : پلاک سررسید یا انواع دفتر های تبلیغاتی ، انواع اشیایی که نیاز به شناسنامه دارند مانند : درختان یا ادوات کشاورزی ، یا کنتر های برق ، مارک روی بخاری ها ، روی شاسی ماشین ها یا حتی لگو های روی ریموت ها. پلاک سازی حسینی با در دست داشتن انواع متربال های پلاک سازی آماده برای ثبت سفارش های شما عزیزان می باشد. پلاک سازی یکی از حرفه های بسیار دشوار است زیرا به وجود آوردن یک پلاک به دستگاه های مختلف نیار دارد و باید با مواد و مایعات شیمیایی گوناگون ساخته شود. پلاک یکی از لوازم کاربردی در ادارات دفتر ها و ساختمان های اداری است که به عابران راهنمایی لازم را بدهد. در پلاک سازی ، پلاک ها را از جنس های گوناگون وابسته به نیاز های شما می سازند.